KFK har i perioden 1994 til 2004 afholdt klubmesterskab |
Årstal |
Nr. 1 |
Nr. 2 |
Nr. 3 |
Pokal |
Bemærkning |
2012 |
|
|
|
|
|
2004 |
Michael Dines |
|
|
|
Mangler at få indgraveret navn |
2003 |
Flemming Mekanus (?) |
|
|
|
|
2002 |
Flemming K. Madsen |
|
|
|
|
2001 |
Ole Kastrup |
Flemming K. Madsen |
|
|
|
2000 |
Ole Kastrup |
Eric Huber |
Kent Bendixen |
|
|
1999 |
Eric Huber |
Kjeld Larsen |
Michael Dines |
|
|
1998 |
Flemming K. Madsen (?) |
Eric Huber |
Kent Bendixen |
|
|
1997 |
Kent Bendixen |
Henrik Abramsen |
Eric Huber |
|
|
1996 |
Henrik Abramsen |
|
|
|
|
1995 |
Flemming K. Madsen |
Kjeld Larsen |
Eric Huber |
|
|
1994 |
Flemming K. Madsen |
|
|
|
|
|
De to pokaler opbevares p.t. af Flemming K. Madsen og Eric Huber. Har du oplysninger til resultatlisten, kontakt Jens Grønlund. |
Her er de regler der blev brugt ved KFKs Klubmesterskaber i perioden 1994 til 2004 |
Pokal |
Der uddeles pokal til placering nr.1. og nr. 2. |
Rul & loop |
Modellen startes. Herefter laves 2 rul og 2 loop i valgfri rækkefølge. Hvis modellen ikke kan lave loop laves i stedet 4 rul. Hvis modellen ikke kan lave rul laves i stedet 4 loop. Herefter laves en mållanding i landingscirklen.
Hurtigste deltager får 50 point + landingspoint. Øvrige deltagere får 50 point minus 2 gange det antal sekunder man er langsommere end vinderen + landingspoint. |
Svævning |
Modellen startes. Der stiges til max. højde. 20 sek. efter take-off sættes motoren i tomgang, hvorefter der svæves så længe som muligt. Herefter landing i landingscirklen.
Deltageren med det længste svæv målt i sekunder får 50 point + landingspoint. Øvrige deltagere får 50 point minus 0,5 point for hvert sekund man svæver kortere end vinderen + landingspoint. |
Flamingorace |
Flamingostavene på ca. 1,2 meter opstilles på række med ca. 2 meters afstand mellem hver. Modellen startes og det gælder om at knække flamingostavene så mange gange som muligt indenfor 90 sekunder. Der må laves indflyvning fra begge retninger. Piloten skal stå i pilotfeltet. Hvis modellen rører jorden under indflyvning til klip annuleres klippet og der bliver ikke sat en ny stav op. Hvis motoren går i stå må den genstartes indenfor de 90 sek.
Første klip af en stav giver 20 point. Andet klip af samme stav giver 30 point, tredje klip af samme stav giver 40 point o.s.v. |
Tidsflyvning |
Modellen startes og flyves efter eget valg. Efter 90 sek. landes i landingscirklen. Der må ikke anvendes stopur el. lign.
Der gives 50 point hvis man lander efter 90 sek. Der fradrages 1 point for hvert sekund man lander før eller efter de 90 sekunder. Hertil lægges landingspoint. |
Hangarlanding |
”Jernbanens” ene spor vil illudere hangarskibets landingsbane. Der vil før banens start og efter banens ophør være opstillet fangliner, der forhindrer modellen i at køre i havet. Det gælder derfor om at lande på dækket og ikke køre ud over rælingen. Modellen må altså ikke bevæge sig uden for jernbanens markering, og skal blive stående på ”hangardækket” efter landingen.
Landingen på dækket bliver belønnet med 50 point. Der må kun foretages én landing pr. deltager. |
Mållanding |
Der landes i en målcirkel med 4 ringe, hvis radius er 0,75m, 1,75m, 2,75m og 3,75m. Piloten skal stå i et af pilotfelterne. Efter landingen skal modellen umiddelbart være i stand til at flyve igen evt. efter start af motoren (propellen må altså ikke være knækket). Landing regnes for første gang modellen rører jorden.
Landing i inderste cirkel giver 50 point, landing i anden cirkel giver 40 point, i tredje cirkel gives 30 point og i fjerde cirkel gives 20 point. Landing udenfor fjerde cirkel, men indenfor banens begrænsning giver 10 point. Hvis modellen rører to felter samtidig ved landing regnes med den cirkel, der giver det højeste pointtal. |
Tidtagning |
Tiden startes i de øjeblik modellen forlader jorden og stoppes igen når modellen rører jorden første gang. |
|
|
|
|